La Bella Andorra: PART TWO

strasbourg

Dnešním příspěvkem se vracíme zpátky do Andorry. Jak jsem předesílala v předchozím článku, tak překročíme práh hlavního města a dokonce se podíváme i kousek za hranice knížectví, a to do Španělska. Měla jsem možnost poznat jen určitou oblast Andorry a ta mi učarovala skvostnou a zachovalou přírodou.

Abych to shrnula, tak Andorra je díky své poloze skvělým místem právě pro milovníky přírody a především pro horaly. Přes zimu nabízí perfektní podmínky pro lyžování a v dalších ročních obdobích nezapomenutelné tůry. Na jedné takové jsme byli i my a pro mě byl opravdu nezapomenutelný zážitek se doslova “vyškrábat” dva a půl tisíce metrů vysoko. Zároveň tím došlo k odhalení, že moje fyzická kondice je naprosto tristní.

Tak pojďme poznávat. První série fotek je z místa zvaného Encamp. Tam jsme navštívili…

1. Església de Sant Miquel de la Mosquera

Església de Sant Miquel de la Mosquera – kulturní dědictví Andorry / Cultural Heritage of Andorra
Església de Sant Miquel de la Mosquera – postaven v 16.století, zrenovován v 18.stolení / was built in the 16st century, renovated in the 18th century
Església de Sant Miquel de la Mosquera
Església de Sant Miquel de la Mosquera – vtipálek při vyobrazení Desatera vynechal 6. přikázání “Nesesmilníš!” / in depictions of the Ten Commandments missing sixth “Not commit adultery!”
2. Casa Cristo – Muzeum / Dům andorrské rodiny do 40.let 20.století

Dům je udržovaný tak, jak ho rodina opustila, takže vše je naprosto autentické. Podle průvodce rodina nepatřila mezi chudé. Když přihlédneme k lokalitě a k místním poměrům té doby, tak by to asi odpovídalo. Ale osobně jsem si připadala jako ve skanzenu z 18.století a nikoliv z doby 80 let zpátky. Asi jiný kraj, jiný mrav.

Casa Cristo – dům – muzeum zachovalý, tak jak ho obyvatelé ve 40.letech 20.století zanechali / a house – museum of life in the 40s of the last century
Casa Cristo – pokoj babičky / a Gradma´s room
Casa Cristo – pračka / a washing machine
Casa Cristo – Babiččiny šaty / a Grandma´s dress
3. Basilika Santuario de Meritxell
Panna Maria Meritxellská – moderní replika původní sošky zničené při požáru a patronka Andorry / a modern replic of the origin statue destroyed during a fire
Basilika Santuario de Meritxell – moderní podoba kaple / a modern form of chapel

4. Moto muzeum

5. Vyhlídka Roc de Quer

Vyhlídka, co vám vezme dech i pevnou půdu pod nohama. Pro mě (i pro mojí mamku) to byla zase zkouška odvahy, ale stálo to za to. Výhled do údolí nemá chybu.

A pár slíbených fotek ze Španělska kousek za hranicí Andorry z místa zvaného…

6. La Seu d´Urgell

Jeli jsme sem hlavně na místní farmářské trhy a po nákupech jsme si našli čas na prohlídku katedrály, která je nejstarší stavbou tohoto typu na území Katalánska.

Říká se to nejlepší na konec. Poslední výlet než jsem odjela domů byl  na…

7. Pic d´Arcalis

… a výstup na vrchol Pic d´Arcalis byl pro mě jedinečným zážitkem. Ještě nikdy jsem žádnou podobnou tůru nepodnikla. I když jsem občas měla pocit, že mi vyskočí plíce z těla, tak bych si to dala klidně znovu. A víc! Je to opravdu návyková věc a vůbec se nedivím ségře, že tak hory miluje. Kromě nás nikde nebylo ani živáčka, a tak jsme měli celé Arcalis pro sebe. Pak když jste nahoře, tak to čistí hlavu, třídí myšlenky, uklidňuje.

Tudy projíždějí závodníci Tour de France / the route of the Tour de France
A zde dokončují závod / here they are finishing a race

A tím uzavírám příspěvky o Andoře. Myslím, že jsme toho za pár dní stihli dost. Ale i tak si nechávám další pěkná místa na příště, protože doufám, že ještě nějaké příště bude. Mezitím budu šetřit na hříšně návykové nákupy a ladit fyzičku na zdolávání vrcholů a překonávání sebe sama. A nebo ne, budu jen šetřit. Já se na ty vrcholy už nějak vydrápu i s mojí mizernou kondičkou :-).

Sledujte mě a mějte se krásně!